Translate

niedziela, 6 października 2013

Akupunktura, Qi Gong i oczywiście Tai Chi Chuan.

Ostatnie trzy dni obfitowały w różne ciekawe wydarzenia. W piątek odbyła się w Bydgoszczy I Międzynarodowa Konferencja Akupunktury Tradycyjnej, jej tematem była rola akupunktury we współczesnej medycynie. Miałem przyjemność zaprezentować, w trakcie jej trwania, ćwiczenia Qi Gong. Wykonałem Osiem Jedwabnych Form Stojących.
W sobotę, rozpoczął się kolejny rok szkolny w Bydgoskiej Szkole Akupunktury Tradycyjnej, jestem tam wykładowcą ćwiczeń Qi Gong. To już siódmy rok mojej pracy w tej szkole i spotkanie z kolejna grupą ciekawych ludzi, którzy przez następne trzy lata będą tutaj studiować akupunkturę pięcioelementową. Tym razem, jest to bardzo duża grupa, bo aż dwudziestoosobowa, czeka mnie dużo pracy.
W niedzielę natomiast, w ramach naszych zajęć, odbyły się echa Tui Shou. W pracy z partnerem przećwiczyliśmy kilka elementów, z tego co proponował Paul Silverstrale, nie zabrakło także naszej Formy Ojca i Ziemi.
W mojej praktyce codziennej, nie mam specjalnych zmian, codzienna praktyka Formy Ojca, Formy Matki, Długiej Formy, praktyki miecza i kilku innych rzeczy dodatkowych. Raz w tygodniu wpadam na Kendo, akurat tak się złożyło, że będę mógł sobie na to pozwolić, ale w pozostałe dni, oprócz niedzieli, czekają mnie po południu zajęcia, na różnych poziomach zaawansowania ćwiczących. Także spotkania z nowymi ciekawymi ludźmi i mam nadzieję, że zainteresuję ich Tai Chi Chuan, Tao Yin, Qi Gong i wszystkim innym czym się zajmuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz