Translate

środa, 18 marca 2015

Warsztat w Pradze z Tomaszem Nowakowskim.

W miniony weekend odbyły się kolejne praskie warsztaty z Tomaszem Nowakowski. Piątek po południu poświęcony był pracy z pozycjami  i Tuei Shou. Praca z pozycjami, to dość trudny temat, a jednocześnie w Tai Chi Chuan stanowi podstawę pracy nad strukturą, czy wzmacnianiem organizmu. Przez dwie godziny przećwiczyłem kilka pozycji i fragment formy, najłatwiej pracuje mi się na początku formy. Pierwsze pół godziny stałem w pozycji naturalnej, rozluźniałem napięcia i koncentrowałem uwagę na oddechu. Mało ruchu ale i tak czuję się dużą pracę. Tomasz w tym czasie chodził między nami i poprawiał nam pozycje, dodając wskazówki jak osiągnąć lepszą równowagę. Druga część piątkowych zajęć, to ćwiczenie Tui Shou w pozycji zatrzymanej, dość swobodna praca, a po pozycjach można było się całkiem fajnie rozluźnić. Nie ma sensu traktować Tui Shou ambicjonalnie, kto, kogo szybciej wytrąci z pozycji, szkoda sił. To jest przecież ćwiczenie, które ma uczyć czucia i najlepiej się wówczas dobrze rozluźnić, a nie spinać.
Sobota i niedziela, były poświęcone na pracę z bronią. Uczyliśmy się początku formy z szablą, poznawaliśmy podstawowe cięcia i pracowaliśmy z partnerem. Na zakończenie niedzielnych zajęć wykonaliśmy kilka razy fragment formy z mieczem. Póki co, to szabla jest mi obca, a miecz jest moim przyjacielem.
Piątkowe stanie w pozycjach.

 Czym różnie się szabla od miecza.

 Początek formy z szablą.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz